Allmänt

Trysil – Sista ”rycket”

120 mil, 10 älgar, 5 kilo fisk och tre dagar senare så är man tillbaka i verkligheten igen. Trysil Cup var första gången för egen del och det såg också ut som att det skulle bli den sista. Efter en extremt trög första dag med sämsta tänkbara väder och före på sjön undrade jag lite va f… jag gjorde där uppe?! Jag tror aldrig att jag har frusit så mycket som jag gjorde under dom här fyra timmarna. Att börja tävlingen med blöta fötter ger naturligtvis inga bra förutsättningar. Nu var fisken i sjön absolut inte på humör den här dagen och fisket är normalt sett betydligt bättre än vad vi upplevde. Vann gjorde Ulf Eriksson från Nora Gyttorp på 3728 gr. Han lyckades hitta fisk av betydligt bättre kaliber än många andra. Mattsson lyckades åtminstonde norpa ett pris i HS med en 14:e placering.

När man vaknade upp på söndag morgon fick man gnugga ögonen ordentligt. Inte ett moln skymde den klarblå himmlen och solen värmde så där fantastiskt som den gör på våren. Då kände man att livet var tillbaka igen… Fisket var också det helt annorlunda och många hade ganska fint fiske. Bäst för dagen var Jim Bekken som fick ihop hela 12 kg. Själv hade jag hyfsat fiske i början av tävlingen men fick det svårt i andra halvlek då stora ytor var avfiskade. Att sitta länge och gneta i gammelhål är inte riktigt min grej. Fick ihop 3,8 kg vilket inte räckte någonstans. Teittinen däremot fick ihop 6,7 kg och fiskade in sig på en 11:e plats, vilket också blev hans slutställning i Cupen totalt och det är bra! Även Andersén fick pris den här dagen med sina 5,4 kg.

Vi tackar Trysil SFK för en trevlig helg! Och ja, det får kanske bli en revansch nästa år och försöka försvara färgerna mot norrmännen som i år var ganska överlägsna.

Resultatlistan var snabbt ute och man hittar den här – Resultat Trysil Cup 

Startplatsen vid S. Ulvsjön och finjustering av det sista…

Regntunga moln svepte över fjället den här dagen…

Att ta sig ut på sjön var inte helt självklart. Dumt nog hade jag lämnat mina stövlar hemma…

Peter och Johan begick bägge badpremiär under helgen. Båda var eniga om att det va lite tidigt…

Vädret växlar snabbt uppe i fjällen och söndagen bjöd på strålande vårväder…

Ulf Eriksson, NGF, tar på sig ledarvästen då han var totalsegrare på Ulvsjön med sina 3728 gr…

Härliga vyer att njuta av en dag som denna…

139 st deltagare sprider ut sig över Eltsjön…

Snart dags för startskottet. Som förövrigt brann av 10 meter bakom mig utom min vetskap vilket gjorde att jag hade den rätta ”darren” i händerna när tävlingen väl var igång…

Bra storlek på abborrarna med mycket fisk mellan 100-150 gr…

Tyvärr lyckades inte jag hitta så många av dom utan fick nöja mig med den mer normala storleken…

Den här krabaten fick avsluta dagens och även säsongens isfisketurné…

Jag och Micke körde ”revanschen”. Ett par timmars fiske efter tävlingen innan hemfärd för att varva ner. Dom här fiskarna fick simma tillbaka igen…

 

// ANM

5 thoughts on “Trysil – Sista ”rycket”

  1. Det är bra Andreas nu vet du lika bra som mej att Trysil är en skidort och ingen Pimpelarena!! Pimpelsäsongen skall avslutas I JÄMTLAND He HE allt annat är fel ;Kram på dej…

  2. Gott slut ändå på säsongen. Nu är det bara att byta grejerna mot sommargrejer. Har ni vägarna förbi Lidköping så hör av er. Även om ni inte behöver några sommardräpare till wobbler eller några giftiga jiggar så finns det nästan alltid en panna lut färdigt.
    Ha en god sommar och sköt om er så ses vi nästa gång.

    • Det tackar vi för! Nu åker grejerna in i garderoben (förutom lite finjustering av ett par spön). Nästa säsong kommer vi tillbaka, starkare än någonsin 😀
      Trevlig sommar på dig och håll igång ”metebloggen”. Alltid skoj att kika in emellanåt.

Kommentera

