Allmänt

Nu är det nära!

Äntligen står en ny säsong och knackar på dörren. Som man har längtat. Den första pimpeltävlingen har redan fiskats… dock ganska långt från våra breddgrader. Det fanns ett litet hopp om att kunna göra tävlingspremiär i söndags men pga ett tunnt lager med snö var isen inte tillräckligt tjock. I skrivandets stund ser det mörkt ut och vi får nog lov att vänta några veckor innan det är dags. Däremot drar tävlingarna igång på andra håll och på söndag är det ett öppet KM på Stordammen i Älvdalen för den som är riktigt sugen! Sen rullar det på med HD-cupen osv.

I väntan på is så passade jag på att skaffa en ny skrylla. Det är ju kul med nya prylar så jag kunde inte hålla mig. Har länge funderat på att införskaffa en Benka-skrylla men tycker att den känns lite otymplig. När så den här dök upp fastnade jag för den ganska snabbt och dessutom lättare än både Benkas och Finnskryllan.

wp-image-850122107jpg.jpg

Vimpirkens Go Fish it…

Har snickrat till extra hållare för varpaspö som ska vara lättåtkomligt. Även myskaspöt fick en egen hållare inuti lådan. Det blir fler innan det är färdigt…

Efter lite kvällstjöt och input från rally-kalle Bertilsson (som inte heller kunde hålla sig) så bytte jag ut spöhållarna mot egentillverkade i foam. Nu sitter spöna säkert på plats och man riskerar inte att de fastnar i något annat. Nu vågar jag trycka ner en jacka eller låta vattenflaskan rulla runt inuti utan att spöna skadas… 

Har även fått hem ett gäng av Kajs tafspirkar. Beställde av alla modeller så får man utvärdera vilken som passar mig bäst. Riktigt fina är dom…

Till helgen är det Sportfiskarnas Tävlingsmöte. Stange har gjort en summering av motioner och tävlingskommitténs svar/förslag inför mötet, man hittar det på hans blogg Team Örebroarna!

Nu väntar vi bara på kyla och is. Alla grejer är i ordning och förberett, kan likt en brandman glida i fiskekostymen och vara på väg på två röda. Så snart det blir läge så syns det här på bloggen. Väl mött kamrater!

 

 

3 thoughts on “Nu är det nära!

  1. Även jag misslyckades med att hitta hållbar is den gångna helgen. Runt Gbg var det blåsten tidigare i veckan som spolierade en tidig premiär

Kommentera

