Allmänt

Seger på Borlängemästerskapet!

Efter en bra middag igår och en god natts sömn på vandrarhemmet drog vi iväg till Ösjön. Borlängemästerskapet och slaget om Runn skulle nu avgöras. Jonas stängde närapå alla dörrar redan igår med tanke på slaget om Runn där högsta sammanlagda vikten över två dagar räknas. Nu blev det också Jonas som avgick med segern i totalen med över 21 kg! Bästa dam var heller ingen skräll utan det blev Lotta Engvall. Lotta som hade tredje högsta vikten totalt på Runn under lördagen. I junior segrade Gunnar Nyqvist. Närmast att hota Jonas i totalen blev faktiskt jag själv efter dagens urladdning på Ösjön där jag fiskade hem totalsegern på 9455 gr! Även om jag slog ett par bomhål i början så fick jag en fin start. När räknaren slog över på 100 fiskar var jag tvungen att kolla klockan. Då va den 10.33… nu höll inte det tempot i sig för då hade man nog slagit alla rekord. Då vi var ganska många som startade på samma område så blev det snabbt uppborrat. Man fick kryssa en del mellan gamla hål för att hitta ofiskade ytor och försöka få igång fisken. Det lyckades jag bra med idag och det blev oerhört jämnt i toppstriden. Fem pers över 9 kilo i HS! På vägen ut på morgonen gick jag ihop med nyblivna norska mästaren Lucian. Jag förklarade för honom vad jag visste om området vi skulle fiska på och innan vi skildes åt sa han: Idag tar vi första- och andraplatsen Andy! Han fick nästan rätt för Lucian varpade själv hem en 5e plats med nästan 9,2 kg. Näst bäst från Knallen idag blev inte helt oväntat Henrik som vägde in fina 8,4 kg och blev 7a. IS fick 19e pris i veteranklassen och Magnus Ölmdal fick pris på sin 22 placering.

Resultatlista hittar man på Borlänge SFK’s sida.

Resultatlista Falumästerskapet Runn.

Otroligt kul att det går att hävda sig bland masarna. Ett uppdrag som närapå känns som Mission impossible! Jag tror de flesta är nöjda med vandrarhemmet och vi siktar nog på en repris till nästa år. Kanske vi kan få till en liten fredagskula på sjön bredvid?

Förväntansfulla fiskare innan starten…

Genomgång av dagens regelverk. Man kan skymta blå himmel i bakgrunden men mer blev det inte idag…

Fint före även idag men jag tog på mig broddar. Det var ett bra beslut då snön töade bort under dagen och det blev mer ren is på toppen…

Norgemästaren Lucian Iurac som vann på Mjøsa på över 8 kg visade klass även idag…

Idag var TREDJE tävlingen på raken som jag blev utan korv. Riktigt trist faktiskt för jag hade sett fram emot en korv ganska länge…

Nytt säsongsbästa på 551 fiskar…

Totalsegrare idag på 9455 gr… I bakgrunden analyserar Henrik och Tomas dagens tävling…

Kommentera

