Allmänt

Vällen – onsdagtävlingen 

Kalle hade annonserat för grillfest och lotterier på en av säsongens sista onsdagstävlingar. Vädret såg ut att bli riktigt bra dessutom och då kan man ju inte sitta hemma… bara att packa grejerna och bege sig till Vällen, norr om Charlottenberg. Sist jag va på den sjön var 2012 och då hade jag precis ett kg. Det var alltså upplagt för revansch. Hade en bild av hur det var upp i norra änden från förra gången men när jag väl kom dit stämde det inte alls med hur jag minns det. Satt mest och tittade på när folk runtom plockade fisk. Efter halva tiden lyckades jag få tag på lite fisk i gammelhål och tafsade upp 49 abborrar. Det blev iaf mer än förra gången men kanske inte riktigt den revanschen jag hade hoppats på. Nu lottades jag ihop med Pål Fjeld och han hade fiskat bättre. Tillsammans vägde vi in 4,2 kg vilket räckte till en 8e plats och pris bland nästan 40 tvåmannalag. Nu var fisket ganska trögt över hela sjön och det var många tunna påsar vid invägningen. Hur som helst så var det fint att komma ut en sväng igen. I helgen blir det inget… ska trimma grejerna och fixa med lite saker hemma. Uppladdningen inför SM på Burträsket är igång! Rapport kommer…

Genomgången innan deltagarna släpps iväg…

Riktigt härligt väder men det svängde och drog in snö på slutet…

Sånna här dagar är det synd att säsongen inte är längre…

Såhär fick jag flest fiskar, inte hålla i spöt och bara peta lite på indikatorn. Då tog dom till slut…

Det bjöds på korv och hamburgare. Tror det käkade upp 120 burgare och ett antal korvar…

Några hittade bonusfiskar. Här är Morgan Rehns fina på över 8 hg. Dagens största abborre landade på hela 1,3 kg…

Kommentera

